İletişimde Yeni Trend: Digital Signage

Kurumsal firmalar artık duyurularını kağıtlara basmaktansa Digital Signage teknolojisini tercih ediyor. Sistem, tek merkezden çok noktaların yönetilmesinin son derece kolay olması ve daha az maliyetli ve etkili olması gibi birçok avantaj sağlıyor.

Bilgiyi, doğru kişilere, en doğru zamanda ve en etkin şekilde iletmek firmaların ilk öncelikleri arasında yer alıyor. Çok geniş bölgelere yayılmış ofisleri bulunan ve yüksek sayıda personele sahip firmalarda bu çok daha fazla önem taşıyor. İletilmesi gereken mesajların spam’lere boğulmuş yoğun e-posta kutuları içinde dikkatten kaçma riski de oldukça fazla. Bu yüzden birçok firma duyurularını kağıtlara basıp dağıtmayı tercih ediyor. Ancak bu da özellikle hız açısından gecikmeli bir yöntem ve pahalı olmasının yanısıra masaların üzerinde bekleyen diğer evrakların içinde, tıpkı e-posta kutularında yaşandığı gibi kaybolma riski taşıyor.

Kurumsal iletişim alanında “Digital Signage” teknolojisinden faydalanmak ise günümüzde var olan en etkin ve en modern yöntem. Artık, firmalar için istenilen personele istenilen mesajı ister anlık ister takvime bağlı olarak iletebilmek bir hayal değil. Yerinizden kalkmadan hazırlanabilecek içeriğin istenilen alanlardaki görüntü birimlerine istenilen zamanda veya anında yayınlanması mantığına dayalı bu yöntem ülkemizin önde gelen firmaları tarafından kullanılmaya ve verime katkıda bulunmaya başladı bile.

Kâğıtlara baskı ile duyurunun çevre kirliliği açısından olumsuz etkileri, ajans ve baskı maliyetleri ve en önemlisi, hazırlık ve baskı aşamasındaki zaman kaybı göz önünde bulundurulduğunda, Digital Signage’ın kurumsal iletişimde son derece cazip bir yöntem olduğu açıkça görülebilir. Digital Signage ile çalışan firmalar posterlerden çok daha etkili olan projektör, LCD ya da plazma ekranlar ile çalışanlarına ve müşterilerine ulaşabiliyor. Bu yapılırken kağıt ve baskı masrafı, poster asma, sökme gibi külfet olacak işlere de gerek kalmıyor. Herşey tek bir yerden ve hiç beklemeden sadece birkaç fare tıklamasıyla yönetilebiliyor. Sistem internet protokolü üzerinden de çalışabildiği için şubeler arası anlık duyurular da kolaylıkla yapılabiliyor. Bu yapıda televizyon yayını yapan ekranlarınızı sadece kendinizin kontrol edebileceğiniz bir interaktif ekrana çevirip, bir yandan duyurularınıza, bir yandan da televizyon yayınına yer verebilirsiniz. Ne zaman hangi kanalın yayında olacağı, yayının ne zaman biteceği digital signage ile çok kolay bir şekilde belirlenebiliyor.

Ekran kağıdın yerini alıyor
Şüphesiz reklam sektörü ekranların en cazip olduğu sektörlerden biri. Artık dünyada birçok reklam şirketi mecralarını dijitale dönüştürüp internet üzerinden yönetiyor. Doğru zamanda doğru mesajı vermek, belirli sürelerde veya günlerde anlık görüntüler ve animasyonlar oynatmak gibi farklı şeyler arayan JC Decaux, Clear Channel, Ströer gibi büyük reklam şirketleri halihazırda Digital Signage’ı çok verimli bir şekilde kullanıyor. Ayrıca bu; otellerde, konferans salonlarında, mağazacılıkta, lokantalarda, kafelerde büyük kitlelere ulaşmak ve yayın hizmeti vermek için en kolay ve en etkili yöntem. Artık, toplantı salonlarının kapılarına yazıcıdan çıkarılmış bir kağıt yapıştırmak ya da bir kart yerleştirmek yerine, özel bir LCD ekran monte edip önceden programlanmış bir yazılımla toplantı gün ve saatini görüntüleyebilirsiniz. Bu şekilde daha kolay ve hızlı yönetilebilir, şık toplantı odaları yaratmak tamamen sizin elinizde.

Doğru yazılımı seçmek önemli
Digital signage için tabii ki en önemli noktalardan biri de yazılım seçimi. Bu noktada Net Display Systems’in popüler yazılımı PADS çok doğru bir seçim olacaktır. PADS ile animasyonlar oyantabilir, kayan yazı ile duyuru yapabilir, televizyon yayını görüntüleyebilir, hatta saatine göre kanal değiştirip veri tabanından ya da RSS üzerinden haberleri okuyup ekrana yansıtabilirsiniz. Bu yazılımı tercih eden firmalar arasında Microsoft, Shell, Nestlé, BASF, Coca Cola, Volkswagen, P&G, Lufthansa, Rolex, Honda, Bayer, Hilton, IKEA, ING Bank, IBM ve HP gibi güçlü referanslar bulunuyor.

Görüntü aktarım ünitesine dikkat
Kulağa ne kadar basit gelirse gelsin, birçok nokta arası akıcı görüntüyü eşzamanlı oynatmak gerçekten ciddi bir iş. Bu konuda en önemli bileşenlerin başında görüntü aktarma ünitesi yer alıyor. Görüntü aktarma üniteleri Digital Signage sistemlerinde en son tasarruf yapılacak bileşenlerin başında geliyor. Çünkü görüntü düzgün aktarılmadığı sürece LCD ya da plazma ekranınıza harcadığınız para da boşa gidebilir. Dolayısıyla bu konuda dünyanın lider üreticisi Extron’un ürünleri en doğru seçim olacaktır. Wyeth, Pricewaterhouse Coopers, İpek Kağıt, Garanti Bankası Eğitim Merkezi, Denizbank Deniz Akademi, Roche gibi firmalar tüm yurt çapında hizmet veren Avitec’in uzmanlığıyla Digital Signage’a çoktan geçtiler bile. Digital Signage ile ilgili her türlü kurulum ve anahtar teslim projeler sunan Avitec, böyle bir kurulum için iletişim kurmanız gereken en doğru yer. Hem görüntü aktarma ve kurulumdaki tecrübesi, hem de PADS yazılımının distribütörü olarak Digital Signage konusunda her türlü isteğinize cevap verebileceğine rahatlıkla emin olabilirsiniz.

Bilmeniz gereken püf noktaları
1 Kullanacağınız ekranların uzun süre hareketsiz görüntü de göstereceği göz önünde bulundurulursa ekran seçimi yaparken, yanma riskine karşın plazma yerine LCD seçilmesi çok daha doğru bir seçim olacaktır. Ayrıca bu ekranların evde kullandığımız LCD televizyonlar yerine üzerinde butonları olmayan, dikey veya yatay olarak da kullanılabilen LCD monitörler olmasında fayda vardır. Bu şekilde hem çok daha fazla alanda kullanılabilir hem de uzun süre çalışma amaçlı tasarlandığından arıza ve değiştirme derdiniz olmaz. Bu konuda her kullanıma uygun, hem uygun fiyatlı hem de son derece dayanıklı bir ürün isteyenler NEC’nin LCD monitörlerini tercih edebilirler.
2 Digital Signage yazılımları direkt son kullanıcı ile temasta olmadığından çok sık yenilenmezler. Bu yüzden yanlış bir yazılım seçimi başınıza iş açabilir. PADS,  veritabanlarından veri okuyup ekrana çok kolay ve hızlı bir şekilde yansıtabilen, kullanıcı dostu arayüzü ile gönül rahatlığıyla tercih edebileceğiniz bir yazılımdır.
3 Mutlaka alışveriş merkezlerinde LCD ekranların olduğu standları gezerken kayan bir görüntü, takılan resimler, yatay çizgiler gibi göze hoş gelmeyen görüntülerle karşılaşmışsınızdır. Bunun sebebi kalitesiz ekranların kullanımı değil, görüntü aktarımının doğru bir şekilde yapılmamasıdır. Kaynağın ve ekranın çok iyi olması maalesef görüntünün de çok iyi olacağı anlamına gelmez. Bunun için görüntü aktarma ünitelerini seçerken de dikkatli olmanız gerekiyor. Bu konuda Extron’un ürünleri en iyi seçim olacaktır. Hem mesafeye hem de ekran sayısına bağlı olarak kullanacağınız ürün de değişeceği için, kullanmadığınız ekstra özelliklere fazla para ödemeniz de gerekmeyecek.
4 Digital Signage sisteminizi kurarken mutlaka daha önce bir uzmana danışıp, gerek kablolama gerekse ekranın konumlandırılması konusunda destek almanız en doğru yöntem olacaktır. Tüm yurt çapında hizmet veren Avitec yukarıda bahsettiğimiz şekilde en etkili Digital Signage sistemini kurabilecek, daha sonra da her türlü desteği kendi bünyesinde verebilecek tek firma olma özelliğini taşıyor.

NELER GEREKLİ?
Digital Signage için önce kimlere ve nasıl ulaşmak istediğinize karar vermeniz gerekiyor. Örneğin iki katlı ofisi olan bir firmayı ele alalım.

Amacı da kurumsal iletişim olsun. Bunun için tasarımların ve duyurunun girileceği bir bilgisayar (herhangi orta düzey bir bilgisayar olabilir, sabit olmak zorunda da değil), sunucu olacak bir bilgisayar, her kata 2 adet LCD ekran, görüntüyü dağıtan ve alan Extron görüntü aktarma üniteleri ve bu işi yazılımsal olarak kontrol eden ve görüntülerin nasıl, ne zaman, hangi gün, ne kadar arayla ya da ne kadar süreyle görüntüleneceğini planlayacağınız PADS yazılımı yeterli olacaktır.